۱۳۸۸ مهر ۲۹, چهارشنبه

پیشنهاد برای جنبش سبز : تحریم جوکهایی که به قومیتهای مختلف ایرانی یا شهروند هر شهری در آن توهین شده است.

بیاییم برای تحکیم پیوند بین قومیتهای مختلف کشورمان هرگونه جوک ، پیام کوتاه یا حکایتی که در آن به قومی از اقوام ایرانی یا شهروند هر شهری از ایران توهین شده را تحریم کنیم . .

۴۳ نظر:

  1. عزیز برادر چرا تا اطلاع ثانویه ؟!!! مگر جوک گفتن به اقوام دیگر خوبه که فقط فعلا می خواهی تحریم کنی . ما که خیلی وقته تحریم کردیم و به اطلاع مبارکت برسانم که این جوک ها در بین افراد سطح پایین فرهنگی رد و بدل می شود. بهتر است برای همیشه این ها را تحریم کنیم و بدون اهانت به کسی دیگران را بخندانیم.

    پاسخحذف
  2. تا زمانی که تهرانیهای مدعی خود را تافته جدا بافته میدانند این مشکل حل نخواهد شد. تمام ثروت ایران در خوزستان آذربایجان بوشهر اصفهان و ... نهفته است . یک عده مدعی که حتی قادر به تهیه نان شب خود نیستند در تهران ادعای شعور و آگاهی میکنند . تاریخ معاصر ایران نشان داده که انتقال بایتخت به تهران نفرین و بدبختی برای ایرانیان آورده از قاجار گرفته تا به امروز . مشکل ایران آخوند و دیکتاتور نیست . مشکل ایران بی درد های بر مدعای تهرانی است

    پاسخحذف
  3. این جوک‌ها نمک زندگی‌ است و همه کشور‌ها آن را دارند در ضمن ما در کشور خود به حد کافی‌ تحریمات داریم و شادی مردم در حال حاضر اختصاص پیدا کرده به چند تا جوک ،حال می‌خواهید این جوک‌ها را هم از آن‌ها بگیرید ؟ بهتر است برای همه شهر‌ها مساوات در جوک بر قرار کنیم که احیانا اجحاف به شهری نشود!

    پاسخحذف
  4. man moetaghedam yeki az mohemtarin dalayele adame sherkate jeddiye tabriz va sayere manteghe tork neshin dar jonbeshe sabz hamin jokha va matalebi ast ke dar toole in chand sal az sooye khode hokoomat baraye ijade ekhtelaf beyne mellate iran bevoojood amade ast va alaan asarash ra mi binim benabarin aghar mikhahim azarbayjan va torkha va sayere aghvam az jonbesh hemayat konan bayad parvandeye jokha ba mazamine aghvam ra baraye hamishe bebandim.

    پاسخحذف
  5. يه آدم خوار مياد تهران از گشنگي ميميره...

    خره عرعر مي كرد و در همان حال از پشت خرابكاري ميكرد تهرونيه به تركه ميگه همشهري ببين چي ميگه ؟ تركه ميگه زياد حاليم نيست چون داره فارسي قاط�

    به تهرانيه ميگن شنيدي اسراييل لبنانو زده؟ ميگه ببينم مگه ايتاليا اول نشد؟

    يه روز يه تهرانيه ميره آمپول بزنه پرستار از او ميپرسه :چپ بزنم يا راست
    تهرانيه ميگه : سياسيش
    نكن بزن وسط

    از تهرانيه مي پرسن چند تا از راههاي رسيدن به ازادي بگو؟ ميگه : از تهران غرب ميشه.......

    پاسخحذف
  6. آقاي با دردي که مي فرماييد:
    "مشکل ایران بی درد های پر مدعای تهرانی است" حالا فعلا خب 98 درصد اين جنبش رو شاخ تهراني ها ميچرخه. اگه به ما شهرستاني ها بود که الان ا.ن همه جا را برداشته بود!!!
    ايران، تهران و زنبيل آباد نداره. همه به يک نحوي بايد کمک کنند. بريزيد دور اين حرف ها را

    پاسخحذف
  7. نه قربان . یادتون نره که جنبش از خوابگاههای دانشجویی شروع شد . نکنه بچه های تهران تو خوابگاهها هستند؟ "مشکل ایران بی درد های پر مدعای تهرانی است".

    پاسخحذف
  8. تهران شهر عجیبی‌ است.این شهر پر از تناقض‌ها و تظادها است. تهران یکی‌ از بزرگترین شهرهای خاور میانه است.

    این شهر بعد از استانبول و آنکارا بزرگترین شهر ترک نشین دنیا است. جمیعت ترک نشین تهران بسیار بیشتر از کل جمیعت تبریز و باکو است. تخمین زده میشود که حدود ۷ میلیون از نفوس ۱۲ میلیونی تهران ترک زبان هستند. بدین ترتیب اکثریت قعطی اهالی تهران ترک زبان هستند. مشخصا فارس‌ها در تهران در اقلیت هستند.

    تهران شهر دود، نفرت، ترافیک چند کیلومتری و جوک ضد ترک روزانه
    تهران را ترک‌ها ساخته اند. پادشاهان ترک قاجار به پایتختی برگزیدند و جمعیت و ساکنین ترک آن‌ را ساختند. هویت و شناسنامه تهران ترکی است اما تهران از ترک و هویت خود فراری است. تهران در واقع از ترک نفرت دارد و بزرگترین شهر ضد ترک جهان است. حتی از وجود یک مجسمه و هیکل از فرهنگ و قهرمان ترک در این شهر ترک نشین اثری نیست. در مجسمه‌های میادین تهران نه اثری از کور اوغلو، نبی، کرم - اصلی‌ یا بابک دیده نمیشود. در عوض میدان فردوسی‌ دشمن ملت ترک با مجسمه فردوسی‌ نصب شده و هر میدان دیگری به اسم مفاخر ملت فارس آراسته است

    پاسخحذف
  9. دوستان سالهاست که تبریز داره مبارزه میکنه. ولی تو خیلی از حوادث وقتی تبریزی ها کتک می خوردند، شکنجه می شدند و کشته می شدند، دوستای عزیز تهرانی فقط سکوت کردند!! تاریخ نشون داده تغییر بدون حضور تبریز ممکن نیست. این دولت مزخخرفم فعلا خیالش راحته!

    پاسخحذف
  10. من هم موافقم . تاریخ معاصر ایران نشون داده هیچ حرکت سیاسی بدون حضور تبریزیها و اصفهانیها به نتیجه نرسیده . جنگ ایران و عراق را به یاد بیاورید.. تهرانیها به نسبت جمعیتشان کمترین حضور را داشتند

    پاسخحذف
  11. mashalla... this person tried to suggest something to avoid conflicts and encourage unity... this tread became a battlefield to bash tehranis... baba, vaghti migid tehranis how do u separate so many turks, and others who live in tehran... bi khial... dast bar darid az in hameh kine toozi... bashin tehranis doesn't help with honoring turks, esfahanis, etc... lets try to respect each other no matter what... and start from ourselves... anyway... shad bashid

    پاسخحذف
  12. هر چه قدر جک سازیها علیه ترک ها و لرهاو کرد ها و .... بیشتر شود، تنفر این اقوام از تهرانی ها بیشتر خواهد شد،(مطمئن باشید)پس نباید از آنها انتظار داشته باشیم که با بقیه مردم ایران همدل و متحد باشند(در هر امری).  

    پاسخحذف
  13. آقا من پدر، مادر و خودم در تهران به دنیا آمده ایم. ولی اجدادمان تهرانی نیست و مال توابع اطراف تهران هستند.
    بنظر من، اینقدر به این تهران و تهرانی ها گیر ندهید. تهران نمادی چند فرهنگی از کل ایران است اگر مشکلی با تهران دارید بگردید دنبال مشکلات فرهنگی در کل ایرانمان بدلیل دخالتهای سیاسی بیگانگان برای متفرق کردن ایرانیان از یکدیگر بوجود آمده است.
    از مصادیق بارز این کارها همین ساختن جوکهای ترکی و رشتی و قزوینی بعد از (حداقل) 3 کودتای صد سالهای اخیر و انقلاب مشروطه که توسط اقوام آذری ایران صورت گرفت و نهضت آزادی بخش گیلان است.
    مشکل ایران با کشورهای استعمارگر مشکل نفت است و انرژی که به تمامی ابنای بشر متعلق است و نه فقط ایران. نفهمیدن این امر سالهای جنگ داخلی، تورم و بدبختی را برای ما در بر داشت.

    پاسخحذف
  14. نه عزیز لازم نکرده به اینصورت برای اقوام دلسوزی و احساس مسئولیت کنی،اگر واقعا افرادی مانند تو آزاد اندیش هستند،پیشنهاد بدید اقوام طبق قانون اساسی به زبان مادریشان تحصیل و با فرهنگ بومیشان زندگی کنند.چرا باید زبان و فرهنگ فارسی به آنها تحمیل شود؟؟؟کشورهایی مانند آمریک،کانادا،هند،پاکستان،بلژیک،آلمان،اندونزی و سویس که با نظام فدرال اداره میشوند چه مشکلی دارند؟؟؟آیا این دلیلی بر خودخواهی و نژادپرستی شما نیست؟؟؟

    پاسخحذف
  15. چرا این همه به تهران گیر دادید .اهالی تهران و ساکنین این شهر شامل تمام ملیت های ایرانی است .
    آذری ، مازنی ، لر ، اصفهانی و....همه جمع شدند تو تهران و تهرانو تهرانش کردند.

    پاسخحذف
  16. آقای روشنفکر که فکر کردین مشکل ایران نفت است . مگر بقیه کشورهای دنیا نفت ندارند؟ مگر کانادایا نروژ از بزرگترین کشورهای نفت خیز نیستند؟ مشکل ایران 10-12 میلیون انسان بی مسیولیت بی درد است که از گاز و نفت و ٍثروت بقیه کشور استفاده می کنند و توانایی تهیه غذای اولیه خود را هم ندارند . تهران را از بقیه ایران جدا کنید . چه میشود؟ 12 میلیون انسان ّبر مدعا از گرسنگی به جان هم می افتند . تاریخ بایتختی تهران همواره ننگ آور بوده است . ریشه های استعمار ایران همواره در تهران نشانده شده . حتی روحانیت منحرف و خاین به وطن ریشه در تهران داشته . تهران ننگ ایران است . متاسفم شاید شنیدنش سخت است ولی برای چند لحظه فکر کنید و ببینید در تاریخ ایران آیا تهران نشینان هیچ حرکت مثبتی داشته اند؟ من مشکلم با فارسها نیست چرا که فارسهای غیوری مانند فارسهای اصفهان و خوزستان همواره در تاریخ ایران اثر گذار بوده اند . مشکل تهران است

    پاسخحذف
  17. Yeah, I am from Esfahan and always wondered why people who live in Tehran are so rude and arrogant? Unfortunately, a mini culture so name "Tehranian" made fool of everybody and they expect that Iranians support them in ever movement. No darling, Iran is bigger than Tehran. We shape Iran, we decide what would be direction .

    پاسخحذف
  18. آه تهران . شهر دود,کلاهبرداری, انسانهای مدعی, دروغ , مفتخوری, سکس و روسبی گری,آخوندو شاه و خرده فرهنگی . آه تهران من تو نمونه بارز یک شهر جهان سومی هستی

    پاسخحذف
  19. به این آدرس سر بزنید http://donyayefootball.com/shownewsitem.aspx?code_pnn=4022
    چگونه یک تهرانی هنوز تو اس و پس مانده اند.

    پاسخحذف
  20. ايران، تهران و زنبيل آباد نداره... این واقعا جسارت است . با چه جراتی ایران را به دو قسمت تهران و زنبیل آباد تقسیم کردی؟

    پاسخحذف
  21. آیا میدانید سرانه کار مفید هر تهرانی در هر روز 11 دقیقه است؟ ( 3/1 کل ایران ) . آیا میدانید درآمد یک خانوار تهرانی 2.5 برابر سرانه کشوری است ؟ درست متوجه شدید نفت و گاز و کار از ما ...مفتخوری در تهران . رژیم به تهرانیها باج میدهد

    پاسخحذف
  22. هموطن
    میخواستم بگم که چرا تا اطلاع ثانوی و چرا همیشه نه. این اشکال فرهنگی را برای همیشه باید رفع کنیم. ما باید با هم بخندیم نه به هم.
    هیچ ملیت و مذهب و جنسیتی نباید مورد تمسخر قرار گیرد

    پاسخحذف
  23. به اون نادان هایی که به خاطر عملکرد بد حکومت، و نبود امکانات در بعضی شهرستانها، نسبت به مردم تهران که غالبا اصلیتی غیر تهرانی دارند، عقده پیدا کرده اند، باید گفت که شما که مشکلاتتان را به گردن تهرانی ها می اندازید، چطور چشم دیدن هم استانیها و شهرهای مجاور خودتون رو ندارید؟ تو هر شهرستانی میری طرف به مردم شهر کناری داره بد و بیراه میگه! این ده چشم دیدن ده کناری رو نداره! مشکل هم تو حکومته که عرضه مدیریت نداره، هم تو فرهنگ عقب افتاده!!

    پاسخحذف
  24. جناب داریوش خان ، ضعف حکومت نیست كه باعث این میشه، اتفاقا امکانات در شهرهایی مثل تبریز، اصفهان و شیراز بیشتر از اون چیزی هست كه تو تهرانه دودی و شلوغ است . موضوع این است كه یک عده از خود راضی ( مثل شما كه دیگران را نادان نامیدین ) در تهران جم شدن و از منابع این کشور استفاده میکنند . تاریخ تهران همواره نشون دهندی بد بختی ، قحطی ، ضعف حکومت مرکزی با انسانهای سبک مغز بوده است . خوشبینانش این است كه بگیم تهران نفرین شده است و این بدبختی را برای کشور اورده، بدبینانش این است كه بگین تهران پر شده از انسانهای سبک مغز مصرفی، یادمون باشه دانشجوهای غیره تهرانی كه در خوابگاهای دانشجویی زندگی میکنن همیشه شروع کنندی جنبشهای مدنی بودند. خجالت بکشین خودتون را جم کنین و مثل بقیه ایران برین کار کنین به جای مفت خوری و مسخره دیگران

    پاسخحذف
  25. شدیدا با این نظر موافقم
    زنده باد شما که این پیشنهاد روشنفکرانه رو مطرح کردید
    من تحقیق کوتاهی انجام دادم و شنیدم که این مسخره کردن قومیتهای غیور ایرانی از زمان مشروطه آغاز شده و گویا کار انگلیسی های استعمارگره.میگن چون مخصوصن اقوام ترک مخصوصن تبریز ونیز شهر رشت موثر ترین اقدامات رو در پیروزی جنبش مشروطه داشتند به همین دلیل برای ایجاد فتنه و چند دستگی در بین اقوام تاثیر گذار ایرانی این توطئه ی کثیف پایه گذاری شد.صرفنظر از صحت این مطلب الان فرصت خیلی خوبیه برای کنار گذاشتن این عادت زشت .
    زنده باد ایران
    جاوید یاد مصدق
    پاینده جنبش سبز ایران

    پاسخحذف
  26. من در همه جوکهام می گم یه روز یه روسی, یه چینی, یه آمریکایی و یا یک انگلیسی پدر سگ مادرقحبه......! و یا بهتر از این می گم یه روز یه آخوند....! چرا جوکها رو به قیمت شکستن قلب هموطن ترک و لر و تهرانی و گیلانی و اصفهانی خودمون بگیم که ترویج دهنده آن هم همون کشورهای استعماری هستند تا بذر نفرت و نفاق در میان هموطنان ما بپاشند و بعد ازش سوء استفاده های اقتصادی و سیاسی بعمل بیارند, همانطور که الان آوردند. در حالیکه خودشون جوکهاشون رو همیشه در رابطه با ملل دیگر میگن. پیشنهاد بسیار خوبی است. جوک می گیم اما از این به بعد می گیم یه روز یه روسی, یه روز یه چینی, به روز یه آمریکایی , یه انگلیسی و یا از همه بهتر می گیم یه روز به آخوند.... چون همه صفت ها از بی غیرتی گرفته ت خست و صد البته حماقت قبل از اینکه صفت هموطنای شریف ترک و اصفهانی و تهرانی و گیلانی باشه صفت این مادر قحبه های جنایتکار کثیف بی همه چیز ایران فروش بی غیرت آدمکش است.

    پاسخحذف
  27. به دلیل تقاضای دوستان عبارت تا(( تا اطلاع ثانوی )) رو حذف کردم .

    پاسخحذف
  28. naserx1 گفت که اگر واقعن آزاد اندیش هستی چرا از حق تحصیل به زبا مادری حمایت نمیکنید و جوابم به ایشان این است که در همین وبلاگ یک پیشنهاد برای 13 آبان با همین مضمون چند روز پیش گذاشته ام .
    http://masjedsoleimani.blogspot.com/2009/10/13.html

    پاسخحذف
  29. این مساله جک در تمامی دنیا هست.
    در سوئد که من زندگی می کنم هم وجود داره.
    در هند هست و سایر ملل.
    نمی دونم چرا این بحث اینقدر مهم شده!!
    مهم اینه که همه می دونند اینها فقط جک هستند و واقعیت با جک متفاوت است.
    مثلا برخلاف همه جک هایی که برای لر ها می سازند، دوستان بسیاری در زمان دانشجویی داشتم که لر بودند و واقعا بچه های باهوشی بودند.
    به نظرم مهم اینه که مملکت مان را درست بسازیم. مهم این نیست که از تهران هستیم یا ... مهم ایرانی بودن همه ماست.

    پاسخحذف
  30. من فکر کنم اگر همه شروع کنیم به جک ساختن برای تهرانیها ( که البته کارهای خنده دار زیادی ازشون دیده میشه ) تعادل حفظ میشه . در ضمن میزان تحمل تهرانیها را هم میشه سنجید . فرضیه من این است که اصلا تحمل جک ندارند . من در کانادا زندگی میکنم اینجا هم در مورد هم جک میگن ولی همه تحمل میکنند . موضوع این است که تو ایران این یک طرفه است . میگید نه ...امتحان کنید

    پاسخحذف
  31. باید بزرگ بشیم و ظرفیتمون را بالا ببریم. این جوکها در همه جای دنیا هست. هر مردمی؛ ملتی؛ قومی یا حتی محله ای برای آن یکی یک چیزهایی درست کردند.خیلی وقتها جوکها مشترک است و فقط فاعل(آدم ساده لوح) جوک را عوض میکنند.نباید یه خود گرفت. باید خندید. حساسیت نشان دادن شاید از پایین بودن اعتماد به نفس و یا نا بالغ بودن باشد.

    پاسخحذف
  32. hi
    az ghadim goftan harche lor ego ze dele por ego
    =))
    vali ei val hal kardam
    hagha ke male khomune MIS

    پاسخحذف
  33. I agree sooooooo much ... I am in CANADA ... here they teach you to respect other immigrants who reallllllllllllyyy are lower in culture than Persians, I was always wondering : ""In CHE BALAYEE HAST KE MA SARE KHODEMOON MIYARIM ? ... I stopped forwarding JOKES against Iranian ethnic groups since then ....

    پاسخحذف
  34. چیه حالا چرا شما شهرستانیآه انقدر عقده ی شدید ، تهران تهران راه انداختید ‎‎؟
    اون آقایی كه خیلی بل بل زبونی میکنه و البطه ۱ کلمه حرف درست و حسابی هم نمیگه و ادعا میکنه كه شلوغی تهران بخاطر چند هزار تا دانشجوی شهرستانی یین كه تو تهران زندگی میکنن ،باید بهش بگم كه آقا یا خانوم محترم ، از جمیعت چند میلیونی توی تظاهراتآه ۱۰ هزار تاش شهرستانی بودن و او داناشجاااشان بقیشون کیان ‎‎؟ کاش ۱ جو غیرت تهرانیا رو شما داشتید و الکی نمیومدید علیه تهران برآیه من موضع بگیرید .

    پاسخحذف
  35. سالهاست که جای این اتفاق و نظر خالیست.جای بسی خوشخالیست که جنبش سبز در همه ی زمینه ها در حال ایجاد دگرگونیست.آنجه سیاسیون ما با ما میکنند،انعکاس رفتارهای اجتماعیه خود ماست.آنها از فضا نیامده اند.یک انقلاب بی اخلاق و بی پایه و عجولانه کردیم،از آنجایی هم که بودیم،پس تر رفتیم.به قعر رسیده ایم.حرکت سالهاست که دیر شده است.اما باید وقار و ممارست و صبر داشت تا این نهال به گل بنشیند.به این امید

    پاسخحذف
  36. به امید بالا رفتن تحمل ما در همه امور زندگی . اگر بایتخت نشینان ما تحمل جک تهرانی داشته باشند و از شنیدن جکهای تهرانی دلتنگ نشوند به همه ما آموزش میدهند که "تحمل مخالف" حتی به صورت جک امری بسندیده است . آیا باتخت نشینان ما چنین تحملی دارند؟؟؟ اگر ندارند چگونه از آخوندها انتظار تحمل منتقد و مخالف را دارند؟ م

    پاسخحذف
  37. يه روز يه تهرانيه ميره آمپول بزنه پرستار از او ميپرسه :چپ بزنم يا راست ؟
    تهرانيه ميگه : سياسيش نكن بزن وسط

    پاسخحذف
  38. این مسایل را بزرگ نکنید . من قبول دارم تهرانیها ظرفیت شوخی ندارند و خودشون را بچه تهران میدونند که از کسی نمیخورند ولی این دلیل نمیشه که ظرفیت تحمل مخالف و دموکراسی پذیری نداشته باشند . من فکر می کنم خاتمی (یزدی بود؟ ) سالها تلاش کرد این را به ماها و اونها آموزش بدهد . باید یاد گرفته باشند..

    پاسخحذف
  39. عزیزان درد های فرهنگی ایران بسیار عمیق، جوکها هم یکی از ایناست، لااقل 400 سال از تمدن متوسط جهانی عقب مانده تریم. از ایران بزنید بیرون می بینید که ما هیچ امتیاز اضافی نسبت به بقیه مردم دنیا نداریم هر چه هم هست مربرط به قدمای ما بوده است. من از سال 2005 تو کانادا زندگی می کنم جایی که مردم آنقدر تو زندگی امکانات خوش گذرندان و تفریحات سالم مثل قایق رانی، اسکی، سینما، پارک، مسافرت،و...هزار برنامه تفریحی وسرگرمی دارند که واقعا به فکر ساختن جک نیستند، اون آقایی که میگه جک تو همه جای دنیا هستش شاید درست بگه ولی گمان کنم اصلا تجربه زندگی تو دنیای پیشرفته رو نداشته چرا که می دونست که اینجا ها توهین به اقوام در هر شکلی جرم محسوب شده و شدیدترین عواقب را داره، ناراحت نشید این آخری رو هم بگم که بخشی از ایرانی ها مثل نازی های آلمانی نژادپرستند حتی از اونها هم بیشتر، این اقلیت کم فرهنگ و خود بزرگ بین (که بیشتر از فارسهای تهرانی هستند) جز خود هیچکس رو قبول ندارند نه عرب، نه افغانی، نه ترک، نه... اینها به واقع از تاریخ تمدن بشریت عقب مانده اند. یه مشت آدمهای مفت خور و خود شیفته که واقعا هیچ چیز هم ندارند که به بشه افتخار کرد. البته من حساب اینها رو از تهرانی های بافرهنگ و با شرف دیگه که کم هم نیستند جدا می کنم اینها نادانان پایتخت نشین هستند! والسلام

    پاسخحذف
  40. موافقم . خیلی از تهرانیها نژاد پرست و خود پسند هستند . نکته ای که توجه من را جلب کرد این بود که تاریخ 200 ساله پایتختی تهران جز عقب ماندگی برای ایران نداشته است؟ آیا پایتخت ایران ننگ ایران است یا افتخار ایران؟

    پاسخحذف
  41. به نظر من جوک بی نسبت و فقط جوک چیز خوبیست که در ایران هم در این مسیر در حال تغییر هست شکل گیری تهران در اوج مدن خود زمان شاه بود که زیر نفوذ مستقیم امریکا و فرهنگ امریکا بود.

    یعنی تهران جای پایتخت از همه اقوام مثل امریکا جایی برای همه ملل با حقوق خاص از هر نظر که اینهم در حال تغییر است و جامعه دانشجویی شهرستانی در تهران حقوق خود را طلب میکند و تهرانیها را به چالش کشیده

    یک شخصی از یک کشور افریقایی به من گفت افریقا از طرف امریکا استعمار شد و حال بعضی کشورهای افریقای دیگر کشورهای افریقایی را استعمار میکنند .این همان خاصیت میباشد که کم و بیش همه جا دیده میشود چون بدون پیوند نمیتواند باشد و همین پیوند است که ادامه انرا تثبیت میکند .

    پاسخحذف
  42. بی بر نامگی و سر در گمی "جنبش سبز" با رهبری و ابتکارروباه پیر حالا با این روش میخواهد اقالیت های قومی ما را ویا بهتر بگوئیم خود ما را به جان هم بیاندازد و......بس کنید دیگر و آلت دست بیگانگان نشوید!

    پاسخحذف
  43. Iradj
    Dar sharayete feli, behtarin kaar, gardoondane tamamie in jokha, be samte basijia, va akhondast, ke haleshoon hesabi jaa biad. Dame hame kasani ke in joke haye zedde basiji ro misazan garm. Payande Iran, .

    پاسخحذف